Consument is verziekt

Gemiddelde leestijd: 3 minuten

Wauw, dat is nog eens een botte uitspraak om zo over je klanten te praten. Dat is het ook maar het is ook hoog nodig om eens de waarheid te vertellen.
De meest vervuilende gewoonte volgens Greenpeace is het kopen van producten. Niet vliegen naar verre landen of vlees eten: online shoppen is het grote probleem. Natuurlijk hebben we onze behoeftes en zijn sommige producten noodzakelijk maar hoe vaak kopen we producten die we achteloos weer retoursturen omdat we verzuimd hebben ons iets meer te verdiepen in onze aanschaf.

We hebben het over online winkelen

De consument winkelt graag online. Lekker vanuit de luie stoel producten bestellen zonder verder na te denken. Producten worden thuis gebracht, uitgeprobeerd en kunnen vaak zonder pardon weer worden teruggestuurd. Portokosten worden door de online winkelier betaald zowel het verzenden als retourneren. Of het artikel nu wel of niet uit de verpakking is gehaald, wel of niet is gebruikt maakt allemaal niets uit. Ongegeneerd proppen we het artikel uitgepakt in een stuk krantenpapier of kartonnen doos en de online winkelier haalt het netjes op en geeft u uw geld terug. De consument verwacht dat vandaag de dag ook maar dat is niet normaal geachte consumenten.

Waarom is het niet normaal

Er moet twee keer portokosten worden betaald. Er moeten administratieve handelingen worden verricht. het teruggezonden artikel kan onmogelijk nog verkocht worden dus moet worden vernietigd en weggegooid. Al deze kosten moeten betaald worden en bepalen uiteindelijk de verkoopprijs dat betekent dat welwillende mensen veel te veel moeten betalen bij bedrijven die hun artikelen zonder probleem retour nemen en vernietigen. Boeren moeten hun bedrijf halveren, de bouw kan niet verder bouwen vanwege het stikstofprobleem, fabrieken moeten CO2 belasting gaan betalen maar we blijven wel onnadenkend producten kopen en terugsturen.

Er is in Duitsland een onderzoek geweest (zie trouw) 280 miljoen pakketten worden er per jaar terug gestuurd wat een CO2 uitstoot van 238 000 ton veroorzaakt en wij moeten langzamer gaan auto rijden om deze uitstoot te voorkomen.

Zelfs asociaal

Ik noem dat asociaal en niet normaal. Goed de online winkelier heeft dat zelf in het leven geroepen als service naar de consument toe. Maar de consument maakt hier ernstig misbruik van. Binnen de kledingindustrie wordt ruim 70% heen en weer gestuurd. We bestellen zes kleuren en kiezen er met een klein beetje geluk 1 uit maar vaker gaat alles weer retour nadat het een maand gebruikt is geweest. Om vervolgens bij de volgende webwinkel zogenaamd iets aan te schaffen. De consument is verziekt en wij als online winkelier zijn daar mede schuldig aan. Het is dan ook hoog tijd om deze totaal verkeerde tendens om te draaien.

Wij doen hier niet aan mee

Het is tijd om het tij te keren. Wij vinden dat wij niet andere mensen moeten laten opdraaien voor de kosten die door onnadenkende consumenten worden veroorzaakt.
Heeft u het idee, ik bestel iets en ik kan het toch weer terugsturen en mijn geld terug krijgen. Bij ons bent u dan aan het verkeerde adres want deze mentaliteit past niet in onze bedrijfsfilosofie. Jammer wanneer u dan geen klant wilt worden.

Voor de consument die hiervoor begrip heeft

Maar voor alle klanten die hiervoor begrip hebben en zelfs het eens kunnen zijn met onze zienswijze. Wil ik wel iets terug doen. Twijfelt u over een product wel of niet kopen. Neem contact met ons op. Wij hebben hier uitprobeer artikelen die u op uw eigen kosten mag uitproberen en omruilen. Alvorens u een beslissing neemt om een product wel of niet definitief aan te schaffen en vindt u dat geen goede deal, koop het dan niet. Wij willen alleen klanten die onze producten maar ook diensten waarderen en achter onze bedrijfsfilosofie staan en voor die klanten doen wij onze uiterste best.

Consument is verziekt was last modified: november 11th, 2019 by KijkopMeubelen.nl