Klachten

Gemiddelde leestijd: 5 minuten

klachtenElke winkel die meubels verkoopt, heeft wel eens te maken met een klacht. Op zich is dat ook helemaal niet erg. Mits de klacht serieus wordt genomen en er een oplossing wordt geboden om de klachten op te lossen.

WAT ZIJN KLACHTEN?

Volgens de wet moet het product dat u gekocht heeft, voldoen aan de verwachtingen die u redelijkerwijs kunt stellen aan het product. Kortom het product moet deugdelijk zijn. Wanneer het product ondeugdelijk is, dus niet voldoet aan uw verwachtingen, dan moet de verkoper een oplossing aanbieden. U hebt tenslotte met de verkoper een koopovereenkomst gesloten.

BIJ WIE DE KLACHT DEPONEREN?

Altijd uw klachten eerst aan de verkoper kenbaar maken, omdat u met de verkoper een koopovereenkomst heeft gesloten. Met de fabrikant heeft u niets te maken. Daarom moet u uw klachten aan de verkoper melden. Gaat een winkel failliet, dan kunt u nergens heen met uw klachten. In enkele gevallen kun je nog terecht bij de fabrikant als er sprake is van fabrieksgarantie. Maar dit is een moeizame weg om te bewandelen, omdat de meeste fabrikanten in het buitenland zijn gevestigd. In sommige gevallen kunt u het proberen om bij de curator een adres te achterhalen.

Wanneer heeft u een klacht? Als voorbeeld:

  • de bestelling niet compleet wordt afgeleverd
  • er transportschade is ontstaan
  • een relaxstoel niet goed werkt
  • er een verkeerde tafel is geleverd etc.

GESCHILLENCOMMISSIE

Veel meubelbedrijven zijn aangesloten bij het CBW. De verkoper heeft zich dan verplicht om zich aan de garantie voorwaarden van het CBW te houden. De garantie voorwaarden van het CBW zijn drie jaar geldig. Het eerste jaar heeft u 100% garantie. Dat neemt af tot en met het derde jaar. Wanneer een reparatie moet worden uitgevoerd in het tweede jaar van uw garantie, kan het bedrijf u een derde van de reparatiekosten laten betalen. In het derde jaar van uw garantie moet u twee derde van de reparatiekosten betalen. Het is dan ook slim om ook bij een meubelreparatie bedrijf een offerte aan te vragen. Het is niet onmogelijk dat u veel goedkoper uit bent bij het meubelreparatie bedrijf dan bij de meubelwinkel die de garantie geeft.

WAT ZIJN UW RECHTEN?

In eerste instantie heeft u recht op een gratis reparatie van het product, zonder dat het u teveel overlast bezorgt. Eventueel kan de verkoper een vervangend product aanbieden dat u kunt gebruiken om de tijd die de reparatie nodig heeft te overbruggen. U moet ook altijd de reparatie accepteren in eerste instantie. Is de reparatie niet naar tevredenheid uitgevoerd, dan kunt u alsnog vragen om ontbinding van het koopcontract. Doe dit altijd via een aangetekende brief.

BIJBETALEN

Wanneer de klacht alleen hersteld kan worden door een bijbetaling van uw kant, dan heeft u de mogelijkheid om de koop te ontbinden. De verkoper is dan verplicht u het gehele aankoop bedrag terug te geven. Een bedrijf zal altijd proberen eerst de klacht te herstellen. Mocht dit niet lukken dan zal een winkel overgaan tot het vervangen van het product. Pas in laatste instantie zal de winkelier besluiten om de koop te ontbinden en het geld aan u te retourneren.

Stel, u heeft een bankstel dat na twee jaar niet meer gebruikt kan worden omdat de zittingen zijn ingezakt. Redelijkerwijs kunt u verwachten dat een bankstel langer mee mag gaan dan twee jaar. De verkoper wil de klacht oplossen door reparatiekosten in rekening te brengen. In principe hoeft u dat niet te accepteren en kunt u vragen om ontbinding van de koopovereenkomst.

SCHULDVRAAG

Is het bankstel binnen zes maanden kapot gegaan, dan moet de verkoper dit altijd laten repareren ook als het uw eigen schuld is. Of de verkoper moet kunnen bewijzen dat de oorzaak door u zelf is ontstaan. Na zes maanden moet u bewijzen dat het een fabrieksfout is. Stel dat een nosagveer losschiet van uw bank, dan moet u bewijzen dat de fabrikant de nosagveer niet goed heeft vastgezet. Een winkelier kan het afdoen als oorzaak door verkeerd gebruik en hoeft de klacht dan niet op te lossen.

GEEN KLACHT

Wanneer het bankstel op een normale manier onderhevig is aan slijtage, of u heeft het bankstel zwaar mishandeld door op de armleuning te gaan staan, dan heeft u geen recht op reparatie of vervanging. Ook op product gerelateerde eigenschappen heeft u geen garantie, zoals het verkleuren van katoenen stoffen, of een grauwe waas van spijkerbroeken op uw wit leren bankstel.

KLACHTEN INDIENEN

Probeer altijd eerst op een normale manier de klacht op te lossen met de verkoper. Ga niet schreeuwen of dreigen, maak er niet gelijk een drama van, maar ga een gesprek aan en leg uw klachten op tafel. Vaak kom je dan het verst en zal een klacht keurig worden opgelost. Tenslotte is ook een winkelier, alleen maar gebaat bij tevreden klanten en is een klacht de ultieme mogelijkheid om te laten zien hoe goed de service is van het bedrijf.

Wordt er dan alsnog niets aan uw klacht gedaan, neem dan contact op met het CBW tenminste als het bedrijf daarbij is aangesloten. Of neem contact op met de geschillencommissie om te kijken of het bedrijf daar bekend is.

De laatste stap is het inschakelen van rechtsbijstand. Heeft u geen rechtsbijstandverzekering, dan moet u de kosten van de gang naar de rechter zelf betalen. Vaak is dat niet onaanzienlijk, vooral wanneer u in het ongelijk wordt gesteld. In de meeste gevallen is het dan goedkoper om uw meubels zelf te laten repareren. Het is ook de eenvoudigste oplossing en scheelt een hoop stress en tijd, mocht een rechtszaak de laatste mogelijkheid zijn om uw klachten op te lossen.

KLACHTEN VOORKOMEN

Misschien als mosterd na de maaltijd, hieronder toch een paar tips, om narigheid zoveel mogelijk te voorkomen.

  • Betaal pas als het product naar volle tevredenheid is afgeleverd.
  • Kijk het product goed na en test het alvorens te betalen.
  • Koop indien mogelijk bij een CBW erkende woonwinkel.
  • Google eerst het bedrijf op klachten voordat u tot een aanschaf overgaat.

 

Klachten was last modified: november 28th, 2017 by KijkopMeubelen.nl
35 comments to “Klachten”
35 comments to “Klachten”
  1. Dank voor uw snelle reactie op mijn vraag betr. de snelle slijtage van enkele barkrukken.

    Echter, bijna op hetzelfde moment kwam de leverancier alsnog met een nieuw voorstel.

    Ik denk dat we er wel uitkomen.

    M.vr.gr.,

    P. Roskam.

  2. Geachte,
    Ik heb een vraag over meubel bestelling en levertijden, en aanbetaling.
    Wij hebben bij A meubel op 06-05-2017 een bestelling gedaan, voor een hoekbank dressoir salontafel kast en 4 eetkamerstoelen. Hiervoor hebben we een aanbetaling van 500 euro gedaan. Week 31 zou ongeveer de levertijd zijn, nu is het week 34 geworden maar staat nog steeds niet vast..Wij persoonlijk vinden dit belachelijk lang,hebben al gebeld en klacht via website gedaan.Ze zijn aangesloten bij CBW.Wat zijn onse rechten?Kan ik bestelling terugroepen afzeggen, en onse aanbetaling terugeissen?
    Met Vriendelijke groet,
    M.Grotenhuis.

    • Dat is inderdaad vervelend. Het is zelfs zo dat wanneer er 12 weken met u is afgesproken de ondernemer schaamteloos 12 weken de levertijd mag overschrijden.

      1 Onder levertijd wordt verstaan de in de overeenkomst bepaalde termijn, waarbinnen de prestatie moet zijn verricht. De levertijd is altijd een vermoedelijke levertijd.
      2 Bij overschrijding van de vermoedelijke levertijd wordt de ondernemer een nadere termijn gegund om alsnog te leveren. Deze nadere termijn is gelijk aan de oorspronkelijke vermoedelijke levertijd met een maximum van een maand. Indien de ondernemer alsnog binnen deze nadere termijn levert, zal een eventuele prijsverhoging binnen deze termijn niet worden doorberekend. Deze nadere termijn gaat pas in nadat de afnemer de ondernemer in gebreke heeft gesteld.
      3 Bij overschrijding van deze nadere termijn dan wel van de vast overeengekomen levertijd heeft de afnemer het recht de overeenkomst zonder ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst te ontbinden.
      4 Bij overschrijding van de vermoedelijke dan wel vast overeengekomen levertijd is de ondernemer bij een overeenkomst met een zakelijke afnemer niet aansprakelijk voor gevolgschade, hoe ook genaamd.
      5 Bij een overeenkomst met een consument is de ondernemer niet gehouden de schade te vergoeden die in verband met de overschrijding staat.
      6 Indien bestelling op afroep, dat wil zeggen de mededeling van de afnemer dat besteld kan worden, wordt overeengekomen, dan geldt vanaf de afroep de bij de overeenkomst afgesproken vaste of vermoedelijke levertijd. Afroep dient te geschieden binnen negen maanden na het sluiten van de overeenkomst, tenzij anders is overeengekomen. Vindt er geen afroep plaats binnen die termijn, dan zal de ondernemer de afnemer schriftelijk of elektronisch rappelleren en een extra termijn van maximaal drie maanden geven om alsnog af te roepen. Na deze termijn wordt de overeenkomst als geannuleerd beschouwd en is artikel 12 van toepassing.
      7 Bij een op afstand gesloten overeenkomst is artikel 7:46f van het BW van toepassing in samenhang met lid 2 van artikel 7:46j van het BW.

  3. Bedankt voor uw antwoord,ga er nog effe op studeren ;).Maar kan hier weer wat mee, voorlopig ons teleurgestelde gevoel in het bedrijf nog maar even aan kant zetten voor zo ver dat mogelijk is,en afwachten.

  4. Geachte heer, mevrouw, een vraag over je recht als consument. Mijn moeder heeft een showroommodel lederen stoel met stalen onderframe gekocht met 1 jaar garantie. Nu is het frame gescheurd bij normaal gebruik, mijn moeder is niet zwaar o.i.d. Zou dit onder de garantie moeten vallen of is dit een ondeugdelijk product ?

    • Het is een fauteuil als showroommodel verkocht en uitdrukkelijk met 1 jaar garantie. Ik vrees dat uw moeder pech heeft maar wellicht kunt u gebruik maken van de service van het bedrijf en tegen geringe kosten een nieuw frame bestellen of laten maken.

  5. Hallo, Mijn nieuw bankstel van leenbakker heeft een sterke , geur , maw hij ruikt ongezond …… Kan ik, iets zelf doen of contacteer ik LEENBAKKER zelf .

    • Meubels van Leen Bakker worden aangevoerd in containers. Voordat een container opengemaakt wordt. Wordt de container begast met een formaldehyde gas.
      Sommige mensen zijn daar erg gevoelig voor en is zeker niet gezond want ongedierte gaat er aan dood. Wat voor mij betekent dat ook een restgeur niet gezond is voor ons. De meubels moeten dus ook eerst goed uitwasemen en dit kan circa drie maanden duren. Om dit in uw huiskamer te laten gebeuren zou ik niet fijn vinden. Hun magazijn lijkt mij dan een betere plek behalve voor hun medewerkers niet.
      Mijn advies is terugsturen en geld terug vragen. En dan meubels kopen die in Europa zijn geproduceerd om dit te voorkomen.

  6. Hoi. Wij hebben bij een filiaal in Heerlen een 2 en een 3 zit bankstel gekocht en zijn hier zeer ontevreden mee.Tot 2 maal toe hebben wij monteurs op bezoek gehad, zonder resultaat. Er zijn handelingen / reparaties geweest aan ons bankstel, en vragen ons af of we verder hier in nog afwachtend moeten blijven, of wij verdere wanhopige pogingen van de verkoper mogen weigeren. Er is ook al een voorstel gedaan door de verkoper dat we voor 2/3 van het bedrag van de 3 zit een nieuw bankstel mogen uitzoeken. Dit aanbod lijkt ons nergens in lijn met de CBW voorwaarden. Dit alles speelt reeds 6 maanden. Kunnen wij dit zo overdragen naar de commissie? Wij zijn wel klaar hiermee.

    • Zeker, dit kunt u zo overdragen aan het CBW. Het is echter wel zo dat u schriftelijk had moeten aangeven dat u 1 keer een reparatie poging toestaat. Wordt het dan niet naar tevredenheid opgelost dat u de koop wilt ontbinden. Had u het op deze manier gedaan dan had de koop nu ontbonden moeten worden. Maar leg het nog even voor aan het CBW. Komt u er helemaal niet uit dan kunt het bedrijf ook een voorstel doen om het probleem door Meubelvisie te laten bekijken en eventueel laten oplossen.

  7. Wij hebben bij een meubelzaak in Poortvliet 4 eetkamerstoelen gekocht om dat wij beiden (mijn vrouw en ik ) rugpatient zijn hebben wij gekozen voor een stevige en stugge stoel .
    Na enige weken bleken de vullingen van de stoelen in te zakken en hebben wij een klacht neergelegd bij de woonwinkel .
    Deze klacht ie erkend de conclusie was dat de stoele i.v.m de mankementen door de leverancier moeten worden vervangen . We zijn nu 6 weken verder en er is na de erkeening van de klacht nog niets gebeurt . Bij navraag geeft de woonwinkel aan nog geen reactie van de leverancier te hebben ontvangen . Wij hebben gesteld de klacht binnen 14 dagen opgelost te willen hebben en anders ontbinding van de koopovereenkomst te willen met terugbataling van de volledige koopsom . Staan wij in ons recht ???

    • Wanneer u dat duidelijk heb gemeld via een aangetekende brief dan staat u in uw recht. Mits de klacht gegrond is. Het is normaal dat een vulling circa 10 tot 15 % zachter wordt binnen drie maanden normaal gebruik. U kunt ook kijken of de firma aangesloten is bij het CBW en uw klacht daar kenbaar maken. Een oplossing gaat dan doorgaans wat sneller.

  8. Bedankt voor U reactie , de servicemontewur van deze Firma heeft aangegeven dat er van zitcomfort geen sprake is bij deze stoelen en dat was al na 5 weken .
    Mijn probleem is dat de leverancier aan de fabrikant een voorstel tot ruiling heeft gedaan maar dat de fabrikant daar niet op reageert.
    En dit wordt als excuus gebruikt voor het niet (kunnen) oplossen van de klacht .
    Mijn inziens heb ik met de fabrikant toch niets te maken ik wil een oplosiing van de leverancier uit Poortvliet

    • U heeft helemaal gelijk, u heeft met de fabrikant helemaal niets te maken. U heeft het gekocht van uw leverancier en die is degene die de klacht dient af te handelen. U kunt een aangetekende brief sturen dat u de leverancier, twee weken de tijd geeft voor een oplossing en mocht dat niet worden gerealiseerd u het recht voorbehoud om de koop te ontbinden. Probeer overigens een klacht altijd schriftelijk of via de mail op te lossen. Zodat u gelijk een dossiervorming heeft voor een eventuele rechtszaak.

  9. Nogmaals dank ;
    De leverancier heeft deze middag gereageerd als volgt

    :Goedemiddag meneer ….,
    Het is gelukt om contact te krijgen met onze leverancier. Het voorstel wordt gedaan om uw stoelen op te halen voor herstel.
    Uw stoelen zijn dan ongeveer 4 – 5 weken weg.
    Voor de tussenliggende periode kunt u gebruik maken van leenstoelen. Graag horen wij van u of u inderdaad gebruik wenst te maken van leenstoelen en zo ja, hoeveel u wenst te ontvangen.
    Wij zien uw bericht tegemoet.
    Met vriendelijke groet,

    Het punt is dat er behalve de doorgezakte zittingen nog andere problemen spelen namelijk. Maatverschil/hoogteverschil stiksel wat soms 10 mm in breedte verschilt , in het begin is er toegezegd dat er ofwel nieuwe stoelen en anders nieuwe zittingen zouden komen . Met het aanbrengen van nieuwe vullingen zijn de andere problemen niet opgelost .
    Mag ik dit voorstel wiegeren en ze houden aan de eerdere toezegging van omruiling ??
    Of is het verstandiger mijn rechtsbijstands verzekering in te schakelen

    • Wanneer het werkelijk terug gaat naar de leverancier dan neem ik aan dat u gewoon nieuwe stoelen krijgt. Omdat het voordeliger is dan deze stoelen te herstellen. Gaat het naar een plaatselijke stoffeerder die het repareert dan is het maar net waartoe hij opdracht krijgt.

      Ik denk dat het belangrijk is om duidelijk per stoel de problemen aan te geven. Dit ook richting de leverancier duidelijk en puntsgewijs te communiceren. En gelijk mededelen dat wanneer de klachten niet zijn opgelost binnen een termijn van vier weken u het recht voorbehoud om de koop met onmiddellijke ingang te ontbinden desnoods via de rechter.

      Ik weet niets van de prijs, de aard van de klachten en ik heb de klachten niet gezien. Dus wees wel realistisch en zie de kwaliteit die u wenst in perspectief met hetgeen u gekocht heeft. Hiermee bedoel ik te zeggen dat je van een stoel van 200 euro per stuk niet kan verwachten dat het eruit ziet als een stoel van 600 euro per stuk. 100% perfectie is niet haalbaar alhoewel het een mooi streven is. Betekent natuurlijk niet dat u er maar vijf weken gebruik van kan maken.

      Het is altijd verstandig om uw rechtsbijstand in te schakelen. Dit brengt toch wat meer gewicht in de schaal en versnelt vaak een oplossing.

  10. Bedankt voor U reactie ;
    Ik heb de leverancier middels foto’s en beschrijving (nogmaals) op de hoogte gebracht van de gebreken aan de stoelen .
    De stoelen zullen 4 á 5 weken weg zijn voor herstel maar er is geen datum genoemd wanneer ze zouden worden opgehaald .
    Dat duurt misschgien nog enige weken dan 4 á 5 weken weg dan ben je zo 2 maanden verder
    Wat voor ultimatum kan ik de leverancier stellen ??
    Vriendelijk Dank

    • Het belangrijkste is dat u concrete afspraken maakt. De afspraak moet dan ook duidelijk zwart op wit gemaakt worden.
      Bijvoorbeeld, uiterlijk 15 Augustus worden de stoelen opgehaald en uiterlijk 15 September heeft u de stoelen weer retour. Houdt u zich niet aan de afspraken dan behoud ik mij het recht voor om de koop te ontbinden en is de reparatie niet naar onze wens uitgevoerd dan behouden wij ons ook het recht voor om de koop te ontbinden. We gaan dan niet meer akkoord met een volgende herstelprocedure maar verwachten het volledige aankoopbedrag retour binnen 14 dagen na afronding van uw herstelpoging. Eventueel kunt u dit nog even met uw advocaat doornemen, wellicht niet onverstandig.

  11. Mijn advocaat van de rechtsbijstands verzekering reageert niet zo adequaat als u , dus heb ik U advies opgevolgd en de winkelier de ophaaldatum en teruglever datum doorgegeven ook zo dat bij een ondeugdelijke reparatie wij ons het recht voor behouden om de koopovereenkomst te ontbinden .
    Nogmaals hartelijk dank voor U heldere advies en voor de rest …. we wachten af

  12. 4 Jaar geleden heb ik een bank en 2 bijpassende loveseats gekocht. Met 3 jaar garantie. Nu blijkt dat er in de bank een fabricagefout zit met de bevestiging van de veren waardoor de bank en de onderkant van het kussen bezaaid is met gaten. Hier kwam ik bij toeval achter. Ook de bescherming aan de onderkant van de loveseats was vergaan en viel er onderuit. De bank is niet te repareren en niet te vervangen door eenzelfde exemplaar. Voorgesteld is om een korting te geven op een aankoop van een nieuwe bank, ze verkopen alleen geen passende bank die ik leuk vind, goed vind zitten en bij de loveseats past, dus dat is voor mij geen optie. Tevens willen ze de reparatie aan de loveseats niet uitvoeren “dat moet ik er zelf maar tegenaan nieten”. Kan ik geld terugeisen met in mindering brengen van de jaren dat ik het gebruikt heb? Wat is redelijk?

    • Helaas kunt u daar niets mee. U heeft drie jaar garantie en u mag dan aannemen dat u er drie jaar mee doet.
      Het is ook niet de bedoeling dat u er veel langer meedoet en na drie jaar overgaat tot aankoop van nieuwe meubels.
      Om die reden wordt het ook zo gemaakt dat meubels hooguit, tussen de drie en vijf jaar meegaan. Ook als u weer nieuwe meubels
      koopt zult u een soortgelijk probleem tegen komen. We leven in een consumptiemaatschappij en dat betekent consumeren.

      Repareren is overigens wel mogelijk en zal er voor zorgen dat u er weer mee vooruit kunt. Dus wilt u zich verzetten tegen onze consumptiemaatschappij laat het dan repareren. Het is een win-win situatie. Het scheelt in de portemonnee en u ontlast het milieu. U kunt dat bij ons laten doen of door 1 van onze vele collega’s.

  13. Sorry hoor maar een bankstel van €4000 mag na 4 jaar niet kapot gaan door een fabricagefout. Dan kan ik beter een bankstel kopen bij Leen Bakker!
    Bedankt voor uw reactie maar ik ga wel ergens anders informeren.

  14. Goedendag, wij hebben een hoek bankstel geleverd gekregen nu een kleine 1.5 jaar geleden. Vanaf dag 1 hadden we klachten. Met name het hoekelement kraakte nogal wat. Er is een monteur geweest. Die heeft in het hoekelement extra houten latten geplaatst voor de stevigheid. Hoek zitgedeelte zakt namelijk ook behoorlijk omdat er elastiek banden in zitten ipv veren. Verder her en der aan de koppelstukken viltjes en klaar. Krakend geluid leek gereduceerd te zijn. Totdat deze weer na een jaar duidelijk terugkwam. Wederom een monteur geweest her en der gecontroleerd en nu ook nog +-2cm koudschuim tussen bekleding en band ingepropt. Hoekelement steekt nu in hoogte van de rest uit, maar geeft wel een steviger zitgedeelte. Tijdens het bezoek van de monteur ontdekte ik blaasjes in het stof (microleder). Dit kwam door het uitrekken in eerste instantie. Uiteindelijk heeft de verkoper erkent dat dit euvel zich met de tijd mee kan verergeren. Ons is aangeboden herstofferen van enkel het hoek zitgedeelte. Er treedt wel kleurenverschil op. Echter door ons niet geaccepteerd omdat onze klanten van dag 1 al liep. Hoekbankstel is 3 delig en hebben extra stofgarantie genomen van 7 jaar. Wat zijn onze rechten? Bvd

  15. Beste kijkopmeubelen,
    wij hebben een bank gekocht met relax functie, we hebben de bankl geleverd gekregen op 2-8-2019, de relax functie werkte gelijk niet door een defecte transformator, dat is de volgende dag netjes opgelost, maar na 2 maand kregen we al doorzit verschijnselen aan 1 kant, dit hebben ze ook gerepareerd, echter na een trijdje begon de andere kant ook doorzit verschijnselen te vertonen, ook kregen andere onderdelen doorzit verschijnselen en ik kon de pocketveering erg goed voelen, de bank sloot niet meer goed aan en het relax gedeelte begon ook te kraken, we hebben hier meer dan een half jaar over lopen klachen, maar we wouden geen houtjetouwtje bank en we vonden dat de winkel ons een oplossing zou bieden, ook dit ging erg moeizaam en we moesten zelf als telfoon centrale tussen de winkel en hun reparatie aanbieder (mijn vriendin is op 1 dag wel 7 keer heen en weer gestuurd met bellen) maar zij hadden van elkaar geen enkele informatie over desbetreffende afspraken, na een tijd heb ik boos gebeld, dat ze nu echt voor een oplossing moesten gaan zorgen, hierna hebben ze een afhankelijk bedrijf langs laten komen en die heeft bepaald dat het gehele zitvlak, aan beide kanten vernieuwd moest worden met pocketvering, het relax gedeelte moest helemaal opnieuw en op meerdere gedeeltes moest nieuw (beter) schuim geplaatst worden, ook moest de bank aan de onderkant goed aansluiten (1cm verschil in hoogte), nu is de bank op 4 Jan 2020 opgehaald voor reparatie, echter belde ik vandaag om te vragen of de bank al klaar zou zijn, of wanneer we de bank weer kunnen verwachten, nu hebben ze er nog niets aan gedaan (ivm corona zeggen ze ) …. nu is mijn vraag, wat kan ik doen en wat zijn onze rechten? alvast bedankt MvG, Barry

    • Wat een vreselijke toestand voor u dit verdient geen schoonheidsprijs.
      Belangrijkste is om te kijken of het bedrijf is aangesloten bij een branche vereniging. U kunt dan bij de branche vereniging terecht en zij kunnen voor u bemiddelen. Mocht dat niet zo zijn kunt u contact opnemen met het ACM of Consuwijzer Dit is een organisatie van de overheid. Zij kunnen u dan verder door dit proces loodsen.

  16. wij hebben 2,5 jaar geleden ‘n bank gekocht bij de Tafelaar. Na ‘n half jaar heb ik ‘n melding gedaan over de kussens. Goed geholpen, klacht was gegrond en andere kussens ontvangen, maar na 3 maanden hetzelfde probleem. We hebben ‘n all in service , dus werd er weer naar het probleem gekeken. Kussens opschudden was het advies.Ik heb ‘n mail gestuurd met de mededeling dat ons ‘n artikel is verkocht wat niet voldoet aan onze wensen en we niet goed zijn voorgelicht bij de verkoop.Nu wachten we weer op ‘n antwoord.Wat is ‘n redelijke tijd om nog te wachten en wat zouden wij kunnen verwachten als oplossing?

    • Mail even een foto naar info@meubelvisie.nl en dan gaan we er naar kijken. Maar losse kussens met een losse vulling horen regelmatig en zoniet dagelijks te worden opgeklopt om het comfortabel te laten blijven. Oplossing zou een vulling zijn met een vaste kern. Ik denk dat ze er weinig of niets meer aan zullen doen en het afdoen als een productgebonden eigenschap en at is het eigenlijk ook. Alleen jammer dat u niet volledig bent ingelicht tijdens de aankoop want dan had u waarschijnlijk voor iets anders gekozen.

  17. onze stressless stoel is gereviseerd…opgevuld en de armsteunen zijn opnieuw met leder bekleed,verder zou de stoel gereinigd worden…
    echter…ik had gefietst en mijn shirt was gedeeltelijk vochtig,zitten,ik stond op en bemerkte dat mijn shirt de kleur van de stoel had aangenomen aan de rugzijde,als ik met een vochtig doekje een plek wil reinigen geeft de stoel af…..
    ik heb 1500 euro betaald…wat nu?

  18. Ik heb nu 5 mnd n echte leren bank veel voor betaalt ,ma nu heeft hij al kale plekken ,ik woon alleen Dus kan geen slijtage zijn ,nu heeft de winkel geen gehoor er aan wat kan ik doen wil me geld terug hebben

  19. Mijn nieuwe bank is na vier dagen al kapot de stof zit niet meer strak maar ribbelt helemaal verkoper wil het oplossen maar dit kan maanden duren kan ik de koop alsnog ontbinden

    • Helaas dient u de verkoper eerst in de gelegenheid te stellen het probleem op te lossen.

      Maar u heeft het over plooivorming in de bank. Plooivorming is een model gebonden eigenschap wat niet altijd
      als klacht wordt aangemerkt. Afhankelijk van de ernst van de situatie kan en mag de verkoper dit afwijzen.

      U zou eventueel de brancheorganisatie CBW kunnen inschakelen mits het bedrijf daarbij is aangesloten.
      Mocht u het ernstiger vinden dan de verkoper.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *